דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמה חדשה באופן בחירת עורך דין - התמחות ייחודית 

מאת    [ 26/05/2007 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 2929 פעמים ]

מבוא

במקום בו רבים עורכי דין - קשה הבחירה עד מאד.

הפקדת תיק משפטי בידי עורך דין אינה עניין של מה בכך, ולעיתים היא שתנווט ותכריע את גורל התיק. לכן, ההחלטה על בחירת עורך דין, צריך שתהיה על בסיס מספר כללים חשובים, כאשר החשוב ביניהם הוא ההתמחות הייחודית.

מקצועיות והתמחות- אין חכם כבעל הנסיון

חשוב לבחור עורך דין המתמחה באופן ייחודי בתחום המשפטי בו עוסק המקרה שלכם.

הדבר נכון במיוחד למשל בתחום המשפט האזרחי בו עורכי דין רבים מתמחים במספר תחומים במשרד אחד: נזיקין, הוצאה לפועל, דיני עבודה, משפט מסחרי ועוד. כמובן שיש לבחון האם מדובר במשרד עורכי דין בעל מחלקות שונות לכל תחום, או מספר שותפים, כי אז המשרד מתמקצע בכל תחום בנפרד, או שמא מדובר במשרד של עורכי דין אשר מטפלים ב"כל הבא ליד".

החשש הינו שלעורך דין אין די נסיון בכל התחומים בהם הוא מטפל וייתכנו מקרים, שטיפול במקרה מסויים הוא רק פעילות לוואי לתחום התמחותו.
הנסיון הנרכש במשך שנים של התמקצעות בתחום ספציפי בא לידי ביטוי בהכרת החקיקה והפסיקה באופן מעמיק לרבות הכרת מקרי הקצה, בהכרת אופן התנהלות המשפטים בתחום הספציפי, הבאה לכדי מקצוענות את איכות הטיעונים והניסוחים ואף הכרה של הגורמים העוסקים בתחום- עורכי דין ושופטים. כל אלו מגדילים באופן חד את הסיכוי שלך לקבל ייצוג יעיל ואיכותי שיביא להצלחה, בו בזמן עם יכולת ניתוח טובה יותר של הסיכויים והסיכונים במקרה הספציפי.

חשוב לבחון האם עיקר פעילותו של עורך הדין והתמחותו הינה בבעיה המשפטית שבידיכם.
לעיתים הדבר אינו פשוט כפי שנשמע, מאחר ועלולים להיות מקרים שעורך דין יציג עצמו כמומחה, על אף שעסק בתחום הנדרש רק פעמים ספורות בעבר. דרך טובה להתמודדות עם מצב זה הינה לבקש מעורך הדין דוגמאות והצלחות במקרים דומים שטיפל בהם בעבר.
פעמים רבות התמחות של עורך דין בתחום ספציפי באה לידי ביטוי במאמרים וכתבות שפרסם, בין אם בספרות מקצועית ובין אם בפרסום באינטרנט ובמאגרי מידע אחרים.
רצוי לעיין בקורות החיים של עורך הדין, לרבות מספר שנות הותק שלו בתחום ותיאור התחומים בהם הוא מתמחה.

יש להבין כי העולם המשפטי דינמי מאד וחלים שינויים רבים באופן שוטף הן בחקיקה והן בפסיקה. הדבר חשוב במיוחד לאור העובדה שלעיתים בתי משפט שונים מקבלים החלטות שונות למקרים דומים, מצב "המספק" טיעונים ונימוקים מגוונים לעורך דין, אבל זאת רק בתנאי שהוא אכן מומחה בתחומו ומתעדכן באופן שוטף לגבי הפסיקה בתחום.

עורך דין המתמחה בתחום מסוים יתבלט בכל שלב של הטיפול בבקשה - החל משלב הערכת סיכויי המקרה, דרך אופן יצירת הקשר עם הצד השני והצגת הטיעונים וכלה בשלב המשא ומתן וההכרעה במקרים של הסדרי פשרה, שהולכים ורבים בהליכי המשפט השונים.
אין כך הדבר לגבי עורכי דין העוסקים במספר תחומים כי אז בהחלט ייתכן כי עורך הדין אינו שולט על בוריו בחלק מהתחומים המשפטיים ואף ייתכן שאין במשרדו ספרות משפטית ספציפית הנוגעת למקרה שלכם.

יצוין כי עורך דין אשר לא צבר נסיון בתיקים דומים, יתקשה לטפל במקצועיות הנדרשת בתחום משפטי חדש או תחום משפטי המהווה פעילות משנית לפעילות העיקרית של משרדו, ויישום ניסיון וידע משפטי מתחום אחד למשנהו עלולה להביא לתוצאה הפוכה מהמצופה.

משרד גדול - לא תמיד מה שחשבת

זכרו כי משרדים גדולים יכולים להצטייד ברשימת הישגים, אולם פעמים רבות לא תזכו דווקא לטיפולו של עורך דין שלקח חלק ברשימה זו. במשרדים אלו תמצאו קרוב לוודאי עורכי דין מקצועיים עם נסיון רב, אך בהחלט ייתכן שבפועל הטיפול בכם יבוצע ע"י עורך דין זוטר או אפילו מתמחה. סוגיה נוספת היא הטיפול האישי - במשרד גדול הטיפול בבקשתכם עלול לעבור בין מספר עורכי דין לאורך תהליך הטיפול, כתלות בצרכי המשרד או בתחלופה במשרד.

מצד שני, הניסיון המצטבר והידע הכולל במשרד גדול בהחלט יוכלו לשמש יתרון. בין עורכי הדין קיים בדר"כ שיתוף ידע והתייעצויות. מומלץ לברר מיהו עורך הדין אשר ימונה לטפל בתיק שלכם, טרם מסירת התיק לטיפול המשרד, ולנסות לבדוק מה נסיונו האישי במקרים דומים.

הערכת סיכויים

אמרה נפוצה בתחום אומרת כי ידוע איך נכנסים לבית המשפט, לא ברור איך יוצאים ממנו. ואולם, עורך דין מומחה יכול להעריך את סיכויי התיק, על סמך בחינת המצב המשפטי, המסמכים שהוצגו בפניו והתרשמותו הכללית, וזאת על בסיס נסיונו האישי במקרים דומים והיכרות מעמיקה של הפסיקה בתחום.

שימו לב, לא ניתן לחזות מראש מה יהיו תוצאות התיק, וזאת עקב המורכבות הרבה של תהליך השיפוט, בו לעיתים מקרים דומים נפסקים אחרת או מצב בו שוני בפרט זה או אחר למול מקרה דומה מביאים לתוצאה שונה. עם זאת, עורך דין מומחה בעל ניסיון בתיקים דומים יוכל לתת לכם הערכה זהירה של סיכויי התיק ובמיוחד האם יש עילה משפטית מבוססת דיה בנסיבות המקרה שלכם. עורך דין שכזה יוכל אף לבחור בצורה מושכלת בין דרכי הטיפול בתיק זה, אם לנקוט בטקטיקה של מכתב אזהרה, הצעה למשא ומתן או פתיחה בהליכי תביעה.

הערכת סיכויים צריכה להתבצע לא רק ברמה של סיכויי הצלחה כשלעצמם, אלא אף בבחינת כדאיות כלכלית. עורך דין מיומן יוכל להציג בפניכם סקירה של מכלול העלויות הצפויות בתיק, לרבות הטלת הוצאות במקרה הפסד בתביעה, וזאת לאור סיכויי המקרה. גם במקרה של סיכוי מוערך טוב להצלחה בתיק, מומלץ לבחון כבר בשלב ראשוני האם לאחר ניכוי שכר הטרחה וההוצאות השונות בתיק (אגרות למשל), עדיין יש כדאיות כלכלית לנהל את ההליכים.


סיכום

בחירת עורך דין מומחה בתחום פנייתכם תגדיל משמעותית את סיכויי הזכיה שלכם ותהליך בחירה מושכל יביא לתוצאות טובות יותר עבורכם ושביעות רצון רבה יותר מהטיפול המשפטי לו זכיתם.
המאמר באדיבות פורטל עורך דין ועוד-הפורטל המשפטי המקיף ברשת
http://www.lawdinet.co.il

עו"ד איריס אלמוג
התמחות ייחודית בדיני עבודה.
לתיאום פגישה בתשלום ניתן ליצור קשר בטל: 03-7514538
הטל נועד לתיאום פגישה בלבד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב